pátek 19. června 2015

The best of Paris ( shrnutí + video )

Už je to nějaký ten pátek, přesněji řečeno tři pátky, co jsem se vrátila z Paříže a tímto článkem bych chtěla celé tohle téma ukončit. Pokud se chystáte do Paříže, určitě neodoláte místním patisseriím a boulangeriím, tedy pekárnám, které opravdu svádí k jednomu z těch nejhorších hříchů - obžerství, ale who cares... Na patisserii narazíte opravdu téměř na každém kroku ( hlavně na Montmartru nebo v Marais ). Kromě typicky pařížských zákusků doporučuju čerstvé obložené bagety a samozřejmě makronky, ale to je kapitola sama o sobě. Když jsem to ale nakousla, tak na makronky určitě do Ladurée. Kromě jídla jsou mou další láskou nákupy. Na nákupy určitě zajděte na Rue de Rivoli, kde najdete takovou tu klasiku jako Háemko, Bershku, Stradivarius, Zaru, Topshop, Urban Outfiters nebo třeba Forever21. Další obchodní třídou je například St. Germain, kde je například Brandy Melville a American Apparel. Pokud ale chcete trošku něco jiného, zavítejte do čtvrti Marais s vintage obchůdky. Co mě ale opravdu nejvíc zaujalo a ovlivnilo byl tamní život, s kterým jsem se seznamovala hlavně během jízdy v metru. Každý byl sám sebou a nikdo se na nikoho nedíval skrz prsty nebo s posměšným výrazem, jak je u nás bohužel dost běžné. Chlápek zahalený v dlouhém plášti s kouzelnickým kloboukem a dalekohledem na hlavě nebudil nějak viditelný rozruch. Spousta outfitů se mi zalíbila na tolik, že jsem se nimi inspirovala a zkrátka jen taková obyčejná jízda  metrem pro mě byla docela zážitek a nová zkušenost. Určitě se najde spoustu dalších věcí, které mě ohromili, třeba obrovská květinářství na ulici, trhy s ovocem a zeleninou, způsob, jakým se uklízí ulice a mnoho dalších.
Ráda bych věděla, jestli se vám články tohoto typu líbí nebo jestli spíše upřednostňujete ty outfitové? :) Každopádně celé povídání o Paříži zakončím videem...Tak tady je! :)
 


SHARE:

1 komentář

  1. Ještě že nejsem křesťan, tak mě ty hřích tolik nevadí a klidně se tam přežírat budu :D
    Jinak, Jani, já mám ráda všechny tvoje články, jsi opravdu inspirativní a to i přesto, že nemůžu kvůli postavě nosit stejný typ oblečení jako ty, takže whatever, jen přispívej :D

    OdpovědětVymazat

Blog Layout Designed by pipdig