čtvrtek 24. května 2018

Olomouc, my hometown //ENG

Olomouc, mé rodné město, můj domov. Můj pohled na něj se během posledních pár let značně změnil. Dřív jsem jím pohrdala, byla znuděná jeho stereotypem a obyčejností, ale za dva roky života daleko od domova mi ta jeho „obyčejnost“ začala chybět a já si uvědomila, že vlastně vůbec obyčejné není, právě naopak. Je to jako vztah, ve kterém vám po nějakém čase začne něco chybět, toužíte po něčem novém a nepoznaném. Když se z něj ale vymaníte, zanedlouho zjistíte, že pro vás nikoho lepšího není a plná nových zkušeností, dojmů a emocí se ráda vrátíte zpět, ať už třeba jen ve vzpomínkách. Olomouc mě přitahuje svou historií, milými zákoutími, zelenými parky, kavárnami, a všem, kteří zde ještě nebyli, návštěvu rozhodně doporučuju.

Co si budeme povídat, většina mých kroků Olomoucí nesměřuje do muzea, které ale také stojí za to, nýbrž do jedné z mnoha kaváren tady.

 Můj mnoholetý oblíbenec je Cafe La Fée, a to především v létě díky krásné zahrádce a menu s bohatým výběrem. Ráda si zajdu i do poměrně nového Sophie's Café, kde opět mířím hlavně kvůli fajn zahrádce ve dvoře, Long Story Short, která je tak docela jiná než všechny ostatní kavárny, ale ta atmosféra tam mě moc baví. Kafé jak lusk je už sázka na jistotu a Jazz Fresh Café je taky moc fajn. Olomouc je skvělým místem, kde strávit třeba prodloužený víkend. Ubytovat se je možné jak v luxusnějších, tak ve velmi jednoduchých hotelech a penzionech. Hledat můžete například na hotely.cz, kde si můžete vybrat z přehledu všech možností ubytování v celém městě.

Café La Fée

// Olomouc, my hometown. The more I travel, the more I love coming back. It wouldn't be me if I didn't spend the majority of my free time in cute coffee houses that Olomouc has plenty of. My favourites are Café La Fée,  fairly new Sophie's and vibrant Long Story Short, stylish Kafé jak lusk, and Jazz Fresh Café. Olomouc is perfect for a weekend trip so if you ever go to Prague, don't forget to make a short stop here as well to say hi. ;)

 Kafe jak lusk

SHARE:

1 komentář

  1. Já to mám opačně než ty, Olomouc se stala mým domovem jen na chvíli, ale mám pocit, že by mi ani po sto letech nepřipadla nudná nebo okoukaná. S Olomoucí jsem navázala vztah strašně rychle a hlavně jsem vůbec netušila, že si člověk dokáže vybudovat tak silné citové pouto k nějakému místu. A už teď je mi smutno, že za pár dnů tohle krásné město budu opouštět a už sem budu jezdit jen na návštěvy.

    OdpovědětVymazat

Blog Layout Designed by pipdig