sobota 11. srpna 2018

PORTUGAL - exploring Lisbon & surfing in Ericeira //ENG

Jak už se nám s kamarádkou stalo tradicí, i letos jsme se vydaly na téměř týdenní surf trip.V Portugalsku jsem byla úplně poprvé a hned jsem si ho zamilovala tak, že se tam plánuju co nejdřív vrátit. Naše cílová destinace Ericeira byla jen co by kamenem dohodil od Lisabonu, a proto jsme se rozhodly využít toho, že jsem tam obě přistály a zaplatily si jednu noc v hostelu, který nás uchvátil hlavně překrásnou zahradou, ve které jsme si následující den vychutnaly snídani. Hned z rána jsem se vydaly na náměstí Martim Monitz, odkud jsme proslulou lisabonskou tramvajkou dojely do čtvrti Alfama, s krásnými uličkami a azulejos zdobící každou fasádu. Podél břehu jsme došly až k mostu Ponte 25de Junio, který se velmi podobá tomu v San Franciscu. Cestu zpět si krátíme tuk-tukem, který nám zastaví ještě na vyhlídce na celé město a poté se už vydáváme na autobus do Ericeiry.

//It has already become a summer tradition to go on a surf trip together with my friend Vinyet. It was my very first time in Portugal and I can easily say that it was a love at the first sight. I can't wait to be back, hopefully, soon! Our final destination was a surf village called Ericeira located just a few kilometers away from Lisbon where we both landed. We took an advantage of it and spent one night in the beautiful capital city. Our hostel surprised us with its amazing garden full of flowers and trees, and we simply couldn't resist having breakfast there. Then we went to Martim Monitz square where we took the famous historical tram to the Alfama district consisting of tiny narrow streets and houses literally covered in typical azulejos. We walked along the river's bank until we made it to the 25de Junio bridge resembling pretty much to the one in San Francisco. We took a tuk-tuk on the way back to the hostel and then we caught a bus to Ericeira.


Pobyt na Ericeiře byl opravdu jenom o surfování, blbnutí ve vlnách, překonávání sebe samé, trénování a zlepšování. Taky jsem vždycky padla vyčerpaná do postele, co jsem se vrátila z pláže, ale ten pocit, který prožívám když jsem ve vlnách, pocit úspěchu, selhání,...to všechno za to stojí a já to opravdu miluju! Jezdily jsme na Praia Ribeira d'llhas, což je vlastně úplně první surfařská rezervace v Evropě se skvělými podmínkami. Vlny byly až na jeden den menší, což mi vyhovovalo a zajezdila jsem si úplně skvěle. Ten den mě už v surf shopu, kam jsem si chodila každý ráno pro výbavu, varovali, abych si dobře promyslela jestli do toho chci jít, protože vlny byly oproti ostatním dnům opravdu o poznání větší. Můžete hádat, jak jsem se rozhodla...Jasně, že jsem šla! Uznávám, že to ale asi nebylo úplně nejpší rozhodnují a možná jsem mohla raději počkat, až se oceán trochu uklidní a zajezdit si líp. Proudy byly dost silný, a tak pro mě největším oříškem bylo vůbec dostat se od břehu, kde se vlny lámaly o útesy a semlívaly mě dolů, a dopádlovat tak na line-up. Nakonec jsem ale tak dvě vlny chytla, ale nebylo to úplně ideální, a proto jsem šla raději na břeh dřív, než abych proti oceánu bojovala.

//Our stay in Ericeira was all about surfing, having fun in waves, stepping out of my comfort zone a bit and improving in what I absolutely love. There was no wonder I was always completely exhausted after coming back from the beach, haha, but I wouldn't change those feelings of absolute happiness, failure and success for anything else. We were surfing at Praia Ribeira d'llhas beach, Europe's first surf reserve with great conditions. Waves were relatively small which was ideal for me and I had so much fun in them. It was just one day when they got really big that owners of a surf shop, where I picked up all the equipment every day, even warned me that I may consider going to the ocean later on in the day when the conditions get better. Can you guess what I did? Of course I went there immediately, haha. Maybe it wasn't the best decision because it was really crazy out there and the currents were really strong. My biggest struggle was to paddle out from the shore without getting wiped-out by powerful waves breaking on the rocks. In the end, I made it to the line-up but hardly managed to catch two good waves so I decided to go to the beach to rest a bit instead of fighting against the ocean.


Nakonec bych vám ještě chtěla doporučit hostel The Fisherman's House, kde jsme v Ericeiře strávily několik nocí a kde byli  všichni neuvěřitelně přátelští a pohodoví. Co se jídla/pití týče, nám se zalíbilo Nanu Bowls a Fluctus Surf Café. Na nějaký drink potom Tubo bar. :)
//And last but not least, I'd like to recommend you the hostel The Fisherman's House, where we stayed while in Ericeira. Everyone there was so friendly and laid back. Speaking about food/drinks, we loved Nanu Bowls and Fluctus Surf Café. For drinks, I recommend Tubo bar. :)

Pokud vás zajímá víc, koukněte na video, kde jsou i záběry přímo z jedné z mojich surf sessions.
//If you want to see more, go check out this video where you can find also some footage from one of my surf sessions. 

SHARE:

2 komentáře

Blog Layout Designed by pipdig