čtvrtek 15. října 2020

ŘÍJNOVÉ ZÁPISKY - Já na prvním místě

Ještě než se pustím do přípravy dnešního oběda, ráda bych napsala pár řádků. Události tohoto týdne mi zas a znova připoměly, jak důležité je vážit si sebe samé a pokud by měl jen jediný vztah v mém životě zdravě fungovat, tak je to ten se mnou samotnou. Jsou situace, které působí bolest a aby ta bolest utichla, jeden musí být v tomto případě sobec a dosadit sebe na první místo. Být zraňován, nebo ranit? Toť otázka na tělo, ale život mě už naučil, že vlastní štěstí a spokojenost by měla vždy stát v řadě první, i pokud to nebude vždy ve prospěch jiných. Můžete se litovat, být na sebe naštvaní a cítit se zle. To vše je v pořádku. Pohlaďte se po tváři, obejměte se, buďte k sobě laskaví...zítra bude zase líp, ale ne bez vašeho přičinění. 

Co pomáhá mně překonat těžké momenty a pozvednout náladu?

  • Prvně chci říct, že pokud je rána čerstvá, vykašlete se na všechny rady. Jen si buďte. Já chci zkrátka jen být, plakat, přemýšlet, nechat den ubíhat svým vlastním tempem a co není nutné, prostě a jednoduše nedělat. Vybočit ze své každodenní rutiny. Odpustit si. Být na sebe laskavá a poslouchat  své tělo i duši. Co se stalo, stalo se...přijímám to, ale nechci, aby mě to pohltilo. 
  • Hudba. Jednoznačně hudba. Se sluchátky v uších, slzy se mi koulí po tváři a emoce se vyplavují ven. Dovolím si plakat, dovolím si reflektovat, dovolím si se smát nahlas, dovolím si být sama sebou.
  • Rande sama se sebou v kavárně ( nebo kavou s sebou na lavečce v parku). Pro mě je tohle ten nejlepší způsob péče o mou duši. Já, káva, něco dobrého na chuť, knížka a svět okolo mě. Stejně jako v běžném vztahu, i ve vztahu k sobě samé jsou takovéhle láskyplné a vědomé momenty potřeba. :)
  • Psaní. Není nad to se vypsat ze svých myšlenek a pocitů, a nechat ruku volně tančit po paríře či klávesnici. Někdy je papír ten nejlepší posluchač, anebo poslouží jako první záchytný bod k tomu, se svěřit.
  • Psaní je skvělé, ale přeci jenom jsme lidé, co potřebují lidský kontakt. I já, jakožto samotář. Někdy je těžké, si to přiznat, ale lidský kontakt opravdu nic nenahradí. Už jen pro ten pocit, že na danou věc nejste úplně sami. A i když všechno začíná primárně u sebe samé, svěřte se kamarádce, příbuznému, někomu, komu důvěřujete. Shodíte tak ze sebe obrovské břímě, které vás stahuje dolů.
  • Pohyb. Procházky, běh, jóga, posilování, hiit,..Cokoliv vás baví. Je potřeba dát tělu i mysli prostor a odpočinek, ale  nechceme se negativní náladou nechat pohltit a vědomě se v ní plácat dál a dál. A pohyb rozhodně pomáhá!
  • Návrat do "normálu". Jak jsem už zmínila, vědomé plácání se v negaticních vodách není dobré. Proto se po chvílích "hojení" snažím co nejpřirozeněji vrátit ke svým každodenním návykům a fungovat normálně dál.
  • Připomínání si vlastní hodnoty, bytí na sebe milá, vstřícná, chápavá, trpělivá.
Tohle jen pár bodů, kterých mě napadlo. O tom, jak se dostávám do psychické pohody píšu i v Říjnových zápiscích na téma "Jak si to udělat hezký", a spoustu se zmiňovaných věcí mi pomáhá přeladit se na veselejší vlnu i tento týden. I přes spokojenost v životě momentálně pociťuju strach, obavy, a diskomfort. Nesnažím se předstírat, že je u mě mometálně vše naprosto v pořádku, ale snažím se dělat vše pro to, aby opět bylo. A vím, že se budu opakovat, ale zas a znova...všechno to začíná u mě samotné a toho, jak se sebou jednám.


Doufám, že se máte hezky, a pokud zrovna nemáte svůj den (dny), snad vám dnešní článek trošku pomůže. :)

-Jana♥

SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blog Layout Designed by pipdig