sobota 3. října 2020

ŘÍJNOVÉ ZÁPISKY - Jak si to udělat hezký.

Říjen. Měsíc, který si říká o šálek horkého čaje, teplou deku, pomalá rána a klidné večery. Měsíc, který ráno voní po čerstvě překapané kávě a skořici, a večer po červeném víně. Měsíc, kterým se linou zvuky kapek deště bubnující na střešní okno a melodie podzimních playlistů. Měsíc, který se nepočítá na dny, nýbrž na stránky, které přečteš. A to je právě jeden z důvodů Říjnových zápisků, aneb prostě a jednoduše konceptu intenzivních článků o všem možném a nemožném, třikrát týdně !! Nevím jak vy, ale já se těším moc! Snad se vám budou články líbit a třeba přispějí k tomu, že se, stejně jako já, pomalu naučíte mít podzim rádi.

Ano, přechod z léta do podzimu byl pro mě těžký. Jsem vyloženě letní člověk a vždycky mám pocit, že v létě jsem to prostě já, se vším všudy! A s odchodem léta, jakoby i ta Jana, kterou mám tolik ráda, odešla. Letos jsem si ale řekla dost, já ji nenechám odejít a provedu ji všemi ročními obdobími s tou stejnou vervou, láskou, energií a myšlenkovým rozpoložením jako v létě.

A tak po jednom večeru, kterým jsem strávila smutněním, litováním se a rezignací na život, jsem se sebrala a začala zase žít s klidem v duši a odhodláním udělat si to zkrátka pěkné a užívat si všech malých věcí, které podzim nabízí.



  • Užívám si snídaně snad i více než dříve. Miska teplé ovesné kaše s ingrediencemi jako je skořice, kostička hořké čokolády, lískové oříšky, hrušky, jablíčka nebo teplý banán. Za okny tančí kapky deště a já mám hřejivý pocit u srce. Ráda si ke snídani a rannímu french pressu pouštím podcast Vinohradská 12.

  • Tak tedy káva, jeden z mých nejoblíbenějších nápojů si zaslouží svůj vlastní prostor. Doma piju 1 - 2x denně černou kávu, kterou si připravuji ve french Pressu. Miluju ten proces, můj malý rituál, který mi hned zpříjemní den. V kavárnách si objednávám podle nálady a chuti. Někdy objednávám mléčné varianty, flat white, cappuccino i latte, anebo zůstávám věrná černé klasice.

Na fotce výborné "latéčko" z OR Coffee v Bruselu.


  • Kavárny, to je moje. Pro vás možná novinkou je fakt, že momentálně bydlím v Belgii, nedaleko Bruselu, kde o kavárny není nouze. Teď vyhledávám hlavně ty útulné s velkými okny, za kterými mě většinou najdete sedět s knížkou v ruce, a nebo jako právě teď, urputně píšící. Nic mi neudělá takovou radost, jako když náhodou objevím kavárnu přesně podle mého gusta, třeba jako včera, kdy jsem se trefila do černého i při výběru snídaně.


  • Výlety do okolí. Bez toho můj život není kompletní a i teď na podzim se snažím s určitou pravidelností vyrážet na denní výlety a holt zkrátka počítám s možností deště a větru a nenechám si tím zkazit náladu. Třeba zrovna včerejší výlet do Liege se mimořádně vyvedl. Pršet začalo až k večeru a pochmurné počasí a "spooky" atmosféra v aleji se spadaným listím dodala pomyslnou třešničku na dort příjemnému podzimnímu dni, kdy bylo právě tak akorát na svetr, jak se říká, "sweater weather". Dnes už opět prší a bez bundy se neobejdu, ale od toho je nedaleký Brusel a jeho kavárny. Flexibilita, přizpůsobivost, otevřenost a správný mindset jsou pro mě klíčové faktory.

  • Hudba, přesněji všemožné podzimně tematicky laděné playlisty na Spotify, které pohladí po duši, zklidní mysl a pomůžou mi být teď a tady.
Tady je jeden z mých nejoblíbenějších:


  • Procházky. I kdyby jen na 20 minut vytáhnout paty z domu. I za deštivého počasí mají něco do sebe. A se sluchátky v uších je to pohádka.
  • Knížka, pokud mě baví, tak je mým parťákem i v letních měsících, ale přece jenom, podzim, jak už jsem zmiňovala, ke čtení vyloženě vybízí. S šálkem horkého čaje, kakaa nebo kávy to má zase úplně jinou atmosféru.
Poslední dva tituly, které jsem četla byly oba od André Acimana, Find Me (pokračování populárního Call Me by Your Name ) a Enigma Variations. Už dlouho mi kniha nedala tolik jako právě Find Me. Acimanův styl psaní a vedení dialogů ke mě navíc neuvěřitelně promlouvá a inspiruje mě.


  • Filmy. Těm se mé srdce otvírá právě na podzim. Tady jsou dva, co jsem viděla nedávno - pod peřinou, s dobrým jídlem a sklenkou červeného v ruce: You've Got a Mail (1998), Stuck in Love (2013)
  • Červené víno. Ano, i to na podzim přispívá k mé vnitřní pohodě a při sychravých večerech jedna, dvě skleničky skvěle doladí podzimní pohodu.
  • Oblečení. Pořádné boty a hřejivý svetr. To jsou mé podzimní essentials. Nadčasové kousky, které opravdu vynosím po dobu několika let a v kterých se cítím dobře.


- Jana ♥


SHARE:

2 komentáře

  1. Máš krásnou úpravu fotek, takovou ponuře - podzimní :) a ovesná kaše s jablíčky, skořicí a oříškovým máslem je podzimní must-have <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, Nikol♥ Anoo, mňam...už teď se těším na snídani zítra ráno, haha.

      Vymazat

Blog Layout Designed by pipdig