středa 13. března 2019

SOLO TRIP TO PHILADELHIA

Páni, ten čas vážně letí. Už jsou to tři měsíce, co jsem podnikla mou úplně první cestu do USA. Už jen samotná cesta tam pro mě byla velkým zážitkem. Bezesná noc strávená z části v autobusu z Bruselu do Paříže a na vylidněném Pařížském letišti. Osmihodinový let Boingem 767, spousta jídla, Kryštůfek Robin, víno a zmrzlina. Ano, zmrzlina! Servírovaná někde v oblacích nad Atlantikem. Škoda jen že po třech soustech začaly turbulence a já se klasicky jako poslední dobou vždy, když se mi během letu něco nezdá, prsty zaryla do stehen, chodidly zapřela o podlahu a zmrzlinu nechala pomalu ale jistě roztékat. Paradoxně čím víc létám, a že poslední tři roky docela dost, tím větší strach a návaly úzkosti mám. Let do USA i zpět jsem si ale užila a v "dvouuličkáči" v prostřední řadě jsem se cítila překvapivě dobře a bezpečně. Co vy a létání?

Každopádně...



...Welcome to New York! Ale ještě před tím, než se pustím do poznávání tohoto města a setkám se svýma dvěma kamarádkama, který přiletí z Toronta a San Francisca, se vydávám na dva dny do...

...Philadelphie!

Jen já, moje myšlenky, nespočet dojmů, zážitků a pocit nepopsatelnýho štěstí a vděčnosti za to, že můžu být právě teď a tady a dělat to, co mě baví.

Čekám na přechodu na zelenou, když mi nosem projede známá vůně jointu. Načež paní stojící vedle mě promluví k malé holčičce držící za ruku: "Can you smell it darling? That's Philly!" A v ten moment mi na tvář naskočil ohromný úsměv a tělem projela vlna radosti, vděčnosti a adrenalinu. Já jsem fakt tady!

Znáte ten song Streets of Philadelhia? Ano? Tak teď už znáte i můj důvod k návštěvě tohoto úžasného ,a pro historii Ameriky dost podstatného města. Byla to rychlá návštěva, ale viděla a zažila jsem toho nespočet.

První večer jsem strávila procházením se po Philadelphii v totální euforii a úžasu. Panebože, já jsem fakt v Americe! Všechno bylo tak jiný, tak velký,...tak americký! Většinu času jsem strávila podél Delaware river, prošla si Penn's Landing a kochala se osvětleným mostem Benjamina Franklina. Úplně náhodou jsem narazila na vánoční market plný světýlek a neodolala hot dogu se sýrovou omáčkou. Překvapivě jsem i vyhrála nad jet lagem. I mean, jak bych mohla spát, když jsem v USA, že jo.


Brzo z rána jsem se rozloučila se svým hostelem a mířila opět k řece a následně na všechna místa ve Philadephii, který by si nikdo při její návštěvě neměl nechat ujít. Mezi ně patří Independence Hall, historicky významý Liberty Bell, ke kterému se dostanete zdarma, Proslulé Rockyho schody u muzea umění, hrob Benjamina Franklina, Love ParkSouth Street s vintage obchody a uvolněnou atmosférou, Philadelphia Magic Garden's, dost zajímavě a originálně pojatý umělecký prostor, který si vyloženě říká o fotku! No a v neposlední řadě jsem zavítala do Elfreth's Alley, aneb nejstarší nepřerušovaně obydlené ulice v USA, viděla jsem nejstarší poštu v USA a dům, ve kterém byla napsána velká část Deklarace nezávislosti Spojených států amerických.


Kromě poznávání města jsem se setkala s autorem neuvěřitelně krásného projektu s názvem Date While You Wait a vyzpovídala jsem ho pro svou školní práci o důležitosti mezilidského kontaktu ve velkých městech. Mimo jiné jsme si skvěle popovídali o všem možným a strávili další hodinku procházením se po místním márketu, kde jsem ochutnla proslulý Cheessteak a mohla si tam odšktnout další bod mého to-do listu.


 Philadelphie mě opravdu okouzlila a nechce se mi věřit, jak moc mi toho tak krátký výlet dal! Pokud vás zajímá víc, koukněte na video na konci článku a příště se společně podíváme kam jinam než do New Yorku!

SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blog Layout Designed by pipdig