pátek 27. listopadu 2020

( trochu jiný ) VÁNOČNÍ WISHLIST

Je pátek. Sedím na posteli, snídám overnight oats s ovocem, usrkávám černý kafe a píšu tyhle řádky, zatímco mi v pozadí hraje nejnovější podcast Studia N. Jelikož se toho v mém životě nic moc nového neděje, i já se pomalu, ale jistě, poddávám vánoční náladě. Možná s vidinou útěku ze sterotypu, ale především s představou poklidných chvil strávených lidmi, které mám ráda a kterých se už nemůžu dočkat. Letoční Vánoce budou u nás o krapet jiné, ještě více komornější než kdy jindy. Co je bude utvářet, budou právě ty maličkosti, gesta a pospolitost. V hlavě se mi pomalu, ale jistě formuje takový malý vánoční wishlist. Tedy seznam přání, věcí a aktivit, které bych během následujícího měsíce chtěla uskutečnit. No a proč se o něj s vámi vlastně nepodělit, třeba někomu z vás nasadí brouka do hlavy. :)



1. Upéct buchtu / jeden druh cukroví 

Jako malá jsem celý prosinec trávila s babičkou v kuchyni pečením a zdobením cukroví. Od té doby, co zpravidla přijíždím domů nejdříve týden před Štědrým dnem, jsem tuhle aktivitu bohužel musela oželet. A i když babička už nepeče 30 druhů cukroví, ale asi jenom 20 (po každoročním slibu, že tento rok budou opravdu jen 3 základní druhy, aby se nepřemáhala...jasný babi :D), letos bych jedním výtvorem taky moc ráda přispěla.

2. Koupit / připravit domáví vaječný likér 

Vaječňák mám moc ráda, ale doma ho na Vánoce nikdy nemáme. Letos bych to chtěla napravit a jelikož spoustu kaváren nabící svůj vlastní likér, nejspíš se pro něj v jedné z těch Olomouckých před Štědrým dnem zastavím.

3. Filmové večery s vínem 

Taková naše tradice s mamkou. Už se obě těšíme na Lásku nebeskou a Pretty Women. To, že oba filmy známe nazpaměť vůbec nevadí, ale bez těchto filmů zkrátka nejsou Vánoce. Taky fakt, že jsme se neviděli 4 měsíce nahrává k dlouhým, pomalým večerům stráveným na gauči, povídáním si o všem možném. Abych pravdu řekla, sezónu oddychových, vánočně laděných ,filmů a seriálů už jsem zahájila a mám v plánu v ní pokračovat až do Vánoc, ty nejlepší si ale nechávám opravdu až na svátky.

Přidávám seznam vánočních i nevánočních filmů a seriálů, co jsem nedávno viděla, nebo mám v plánu brzo zkouknout. O filmech a seríálech jsem, mimochodem, psala i v minulém článku.:)

Vánoční

  • Dash and Lily - seriál
  • Home for Christmas - seriál
  • Christmas with The Kranks
  • Coming Home for Christmas (2017)
  • Christmas Break-In
  • Dashing Home for Christmas
  • Christmas Made to Order
  • Let It Snow (2019)
  • Jingle Jangle: A Christmas Journey
Nevánoční

  • Set It Up
  • Always Be My Maybe
  • Bridesmaids
  • Sinner - seriál


( vánočně laděné video z minulého roku plné kouzelných momentů )

4. Nebát se jídla 

Tenhle bod je pro mě jeden z těch snad úplně nejdůležitějších. S tím, jak vnímám jídlo bojuju už dlouhé roky. I když můžu říct, že jsem už několik let z toho nejhoršího venku, mám v životě období, kdy se mi podobné pokřivené myšlenky a vnitřní hlásek vrací zpět. To je normální, ale je důležité nenechat se vtáhnou, uvědomit si svou podstatu, hodnotu a vědomě pracovat se svou myslí. Poslední, na co chci o Vánocích myslet je to, kolik kalorií jsem snědla. A nebudu! Chci si užít vše s vnitřním klidem, pohodou a láskou, a vím, že právě tenhle přístup moje tělo ocení nejvíc. 

5. Strávit co nejvíce kvalitního času s nejbližšími 

Tenhle bod je pro mě taky neuvěřitelně důležitý. Většinu roku nejsem doma, a i tentokrát se v Česku příliš dlouho nezdržím. I když je to má volba, které nelituju, rodina a kamarádi jsou něco, co mi v zahraničí chybí, a proto si chci naplno a vědomě užít každou chvíli s nimi. Slovíčko vědomě bych ráda zdůraznila.

6. Vybrat každému dárek, který udělá radost

Vánoce rozhodně nejsou o dárcích a materiálních věcech, a típ spíš ty letošní. Letos jsem se rozhodly pro svátky skromné, co se obsahu pod stromečkem týče, ale právě bohaté na ty příjemné chvíle strávené společně, protože to je něco, na čem záleží opravdu nejvíc. Dárečky letos pořizuju jen členům mé úplně nejbližší rodiny a nějakou drobnost mým pár kamarádům. Pro inspiraci, babičce plánuju darovat poukaz do její oblíbené kavárny. Myslím, že ji potěší, využije ji, a zároveň je to fajn způsob, jak kavárnu během aktuální situace podpořit. Mamince taky daruju poukaz, a to na masáž lávovými kameny, kterou už jednou absolvovala a moc si ji pochavalovala. 

7. Vánoční Olomouc

Taková každoroční tradice, ale i letos bych si ráda udělala procházku na Olomoucké náměstí, dala si punč, něco dobrého na chuť a podívala se na nazdobený stromeček. Ráda bych trávila hodně času venku, s kávou v ruce. Nejlépe s mými nejbližšími, ale klidně i sama. Kromě mé oblíbené klasiky - kávy, si chci dopřát i horkou čokoládu nebo jinak vánočně laděný kávový nápoj, který k tomuto období zkrátka patří.

8. Koupit si adventní kalendář 

Adventní kalendář jsem už neměla několik let, možná to už bude i jedno desetiletí haha. Tak třeba letos je právě TEN rok, kdy si u mě nějaký klasický čokoládkový najde místo. Fakt, že bydlím doslova v čokoládovém ráji - Belgii, výběru možná pomůže.

9. Procházka vánočním Bruselem 

Většina mého wishlistu se vztahuje na období těsně před Štědrým dnem, ale, nutno dodat, velkou část prosince budu trávit stále ještě v Belgii. Vánoční Brusel je překrásný a trhy jsou tu fenomenální. Letos se bohužel nekonají, ale výzdoba už visí a stromeček na proslulém Gran Palace taky stojí. Než se tedy s Belgií rozloučím, chtěla bych nasát trošku té vánoční atmosféry i tady.

Z ranního podcastu jsem plynule přešla k vánočnímu playlistu, snídaně i káva mě příjemně hřejí v břiše, a já se moc těším na vaše vánoční wishlisty a tipy na filmy! :) Mějte se krásně!

- Jana♥

SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blog Layout Designed by pipdig