neděle 15. listopadu 2020

Pár tipů pro hezčí den

Krásnou neděli! Pro mě poměrně pomalou a odpočinkovou. No a ve stejném duchu se bude nést i dnešní článek. Zatímco minule jsem se zaměřila na poměrně vážné téma, dnes bych to tu chtěla zase trošku odlehčit a sdílet s vámi pár tipů, které dělají mé (lockdownové) dny mnohem hezčí.

Procházky snad už asi ani nemusím zmiňovat. I kdyby jen na pár minut, vytáhnout patu z domu a nadýchat se čerstvýho vzduchu je pro mě důležitou částí dne. Procházky ale zmiňuju hlavně v souvislosti s podcasty, protože právě ty si pouštím do uší, když přeskakuju kaluže na polích bruselského předměstí.

PODCASTY JAKO ZROJ INFORMACÍ A ZNALOSTÍ

Už nějakou dobu mě provází nutkání vzdělávat se a čerpat nové informace. Že by mi přeci jenom ta studentská léta začínala chybět? Poslední dobou miluju a pravidelně poslouchám Vinohradskou 12 a Studio N. Philosiphize This je skvělý podcast v angličtině zaměřující se na filozofii, doporučuju poslouchat chronologicky. 

ČÍM VÍC JAZYKŮ, TÍM VÍC ČLOVĚKEM

Čas od času mě taky přepadne chuť zdokonalovat se v jazyce prostřednictvím podcastů. Pokud se třeba zajímáte o španělštinu, doporučuju podcast Españolistos a zároveň i jejich web plný dalších vzdělávacích materiálů. Nutno podotknout, že podcast má i známá platforma Duolingo, kterou mimochodem taky doporučuju k osvojení si úplných základů jakéhokoliv světového jazyka. Já se momentálně učím základy francouzštiny.

PODCASTY NA POHODU

Samozřejmě si ráda poslechnu i něco víc odpočinkového, co mě pobaví, popřípadě něco předá lehkou a nenásilnou formou. Ráda tyto podcasty poslouchám třeba u vaření, u cvičení, nebo jen tak, jako takovou určitou formu lidské interakce. :D Tady jsou mí oblíbenci, které určitě většina z vás taky zná:

My děti ze stanice 2020

Linka

The Healthy Tapes

Čas Kávičky

Nastav dUŠI

ON AIR z letiště

Se ségrou

... a další. Budu moc ráda, když mi dáte nějaké tipy na vaše oblíbené podcasty. :)

SEBEROZBOJ A VZDĚLÁVÁNÍ SE

Co poměrně hojně využívám je Skillshare, který jsem si před pár měsíci omylem přeplatila (ach jo :D). Využít můžete bezplatný trial, ale, prosím vás, nezapomeňte svůj účet po jeho uplynutí zrušit, pokud nechcete služby dál využívat haha. Každopádně je to ale skvělá platforma na vzdělávání se ve všemožných odvětvích a moc doporučuju alespoň bezplatně vyzkoušet. Já aktuálně využívám lekce psychologie, forenzní psychologie a chystám se na kurz španělštiny, kterou potřebuju opět zase oprášit. Pokud se však chcete vzdělávat úplně v čemkoliv, co vás zajímá, YouTube, studnice vědění 21. století, taky skvěle postačí.

FILMY A SERIÁLY

Co se filmů a seriálů týče, mám tu pro vás pár doporučení. Ze seriálů jsem v poslední době zkoukla Dead to me, The Queens Gambit a momentálně sleduju Ratched. Dead to me byl pro mě z těch tří zmíněných asi nejslabší, ale to předevěím asi proto, že The Queens Gambit byla opravdu pecka a Ratched je sice dost extravagantní, ale chytlavý seriál. Někdy taky ráda úplně vypnu u nějaké oddechovky, která absolutně nevyžaduje zapojení mých mozkových buněk a která mě zkrátka pobaví. Mezi ty patří Holidate a Noc plná zázraků (1,2,3) - dalo by se říct, že taková polská verze Lásky nebeské, ale překvapivě docela povedená a milá.

No a co mi ještě dělá radost?

Ano, kafe mě dělá šťastnou celoročně haha, ale přiznejme si, že šálek teplé kávy takhle po ránu, nebo třeba po obědě s knížkou v ruce nabírá na podzim opět zase trošku jiných rozměrů. Pokud to počasí umožní, ráda si během volna zajedu do centra Bruselu, koupím si kafe s sebou a vychutnám si ho v parku za přítomnosti knížky, se sluchátky v uších, nebo jen tak. Co považuju za objev tohoto podzimu je perníkové koření, které si přidávám ráno do vloček a ovesné kaše. Abych si ušetřila ráno čas přípravou snídaně, často si dělám overnight oats, aneb vločky namočené ve vodě či v mléce přes noc. Do směsi ráda přidávám chia semínka a banán pro pudinkovou konzistenci. Mňam!

A jaké jsou vaše tipy pro hezčí den během aktuální situace? :)

- Jana♥

SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blog Layout Designed by pipdig